onsdag 6 juni 2012

Heja Sverige.

Maggan:
Efter att ha varit borta från min älskade förort Farsta vet jag precis vad jag saknar och vad som är svenskt för mig: Gillestuga. Med omålad furupanel.
Nu har jag besökt många hem utomlands och inte ett enda har det detta påfund som jag själv tycker är så himla bra.

Rebecka:
För mig är det svenskt att vara punktlig.
Jag lider lite av allt hoppsan hejsan som man kan ägna sig åt i andra länder.

Susanne:
Sverige för mig är årstider. Det är väl fantastiskt att vi får uppleva fyra sådana på ett år?
Och att vi har preventivmedel, fri abort och en föräldraförsäkring som kan delas rakt av mellan föräldrarna?
Jag älskar Sverige. 
Nu börjar jag tjura.


2 kommentarer:

  1. Midsommar är svenskt för mig, den dagen skulle vi haft som Nationaldag för då firar vi allihopa (nästan) :)

    SvaraRadera